Informatyka

SPECJALNOŚCI:

  • bezpieczeństwo sieci i systemów informatycznych
  • gry komputerowe i multimedia
  • systemy internetowe

FORMA STUDIÓW:

  • stacjonarne (dzienne)
  • niestacjonarne (zaoczne)

UZYSKANY TYTUŁ ZAWODOWY:
inżynier

CZAS TRWANIA STUDIÓW:
7 semestrów (3,5 roku)

WYBRANE PRZEDMIOTY:

  • programowanie (Delphi, C++, C#, Java, JS)
  • programowanie urządzeń mobilnych
  • podstawy sztucznej inteligencji
  • systemy wbudowane
  • zarządzanie danymi informacyjnymi
  • zarządzanie projektami informatycznymi
  • projekt zespołowy

przedmioty na specjalności gry komputerowe i multimedia:

  • grafika komputerowa w .NET
  • gry na urządzenia mobilne
  • metody i techniki tworzenia gier
  • programowanie rozproszone
  • przetwarzanie w chmurze
  • systemy multimedialne
  • tworzenie gier w technologiach Web
  • zaawansowana grafika komputerowa

przedmioty na specjalności systemy internetowe:

  • programowanie (.NET, PHP, JS)
  • programowanie urządzeń mobilnych
  • nowoczesne technologie Web

przedmioty na specjalności systemy i sieci komputerowe:

  • systemy zarządzania i dostarczania treści internetowych
  • sieciowe systemy multimedialne

przedmioty na specjalności bezpieczeństwo sieci i systemów informatycznych:

  • wirtualizacja systemów
  • bezpieczeństwo systemów wirtualnych
  • zarządzanie bezpieczeństwem informacji

PRAKTYKI:
łącznie 6 miesięcy praktyk (praktyki na II i III roku studiów)

*po uzyskaniu zgody MNiSW


SPECJALNOŚĆ

  • inteligentne technologie informatyczne
  • inżynieria oprogramowania

FORMA STUDIÓW

  • stacjonarne (dzienne)
  • niestacjonarne (zaoczne)

UZYSKANY TYTUŁ ZAWODOWY
magister inżynier

CZAS TRWANIA STUDIÓW
3 semestry (1,5 roku)

  • Athlone Institute of Technology, Irlandia
  • Hochschule Mittweida, Niemcy
  • Nord University, Norwegia
  • programista dla desktop i urządzeń mobilnych: C++, C#, JAVA, Python, SQL, Electron, Kotlin
  • programista WEB: PHP, JAVA, JS, Angular, Node, React, Vue
  • specjalista ds. testowania i wdrażania systemów oraz sieci
  • projektant gier i grafik komputerowy: Unity, Unreal Engine, Blender, 3DS Max

PO STUDIACH II stopnia

  • tworzenie i eksploatacja systemów AI oraz analizy danych
  • tworzenie systemów przetwarzania obrazów i systemów wizyjnych
  • projektowanie ergonomicznych interfejsów, praca w systemie ciągłego wytwarzania oprogramowania
  • kontynuacja edukacji w wybranej uczelni w kraju lub za granicą

Studia na naszym kierunku stanowią milowy krok w kierunku profesjonalnego przygotowania do zawodu informatyka. Współpraca z firmami IT pozwala na uzyskanie profesjonalnych umiejętności i kompetencji w różnych obszarach informatyki.

dr hab. inż. Włodzimierz Stanisławski, prof. ucz.
Dziekan Wydziału Nauk Technicznych

Opis kierunku

Program studiów na naszych specjalnościach gwarantuje wykształcenie w dziedzinie multimediów, systemów tworzenia gier, zaawansowanej animacji, grafiki 2D i 3D, nowoczesnych technologii baz danych, systemów sieciowych i rozproszonych oraz systemów mobilnych, jak również obszernej wiedzy z zakresu bezpieczeństwa informatycznego. W roku akademickim 2018/2019 kierunek informatyka uzyskał akredytację Polskiej Komisji Akredytacyjnej do roku akademickiego 2025/2026.

JAK UCZYMY?
Nasza kadra posiada bogate doświadczenie zawodowe i managerskie zdobyte w różnych firmach sektora IT, które wykorzystywane jest podczas prowadzenia zajęć. Większość zajęć realizowana jest w formie warsztatowej, laboratoryjnej i projektowej.

CZEGO UCZYMY?
Absolwent posiada znajomość standardowych i nowoczesnych metod oraz algorytmów informatyki, umożliwiającą samodzielne i zespołowe rozwiązywanie problemów informatycznych, w tym ich analizę, implementację, realizację i weryfikację projektów informatycznych (systemów mobilnych i wielodotykowych, aplikacji chmurowych). Biegle programuje w kilku językach programowania, umie wykorzystywać i administrować najnowszymi serwerowymi platformami operacyjnymi Windows Serwer i Linux, usługami SaaS/IaaS, a także projektuje i realizuje systemy internetowe, bazy danych oraz sieci komputerowe.

NIECH INNI CI ZAZDROSZCZĄ
Studenci mają do dyspozycji profesjonalne oprogramowanie. Korzystamy również z pakietu Microsoft Imagine Premium oraz firmy Autodesk. W PANS w Nysie działa sieć światłowodowa łącząca ze sobą wszystkie budynki Uczelni, tworząca dużą sieć kampusową zwaną Nyską Siecią Akademicką. Współpracujemy z firmami IT, m.in. studenci biorą udział w warsztatach prowadzonych przez doświadczonych pracowników.

WEJDŹ NA WYŻSZY POZIOM
Na kierunku działa Studenckie Koło Naukowe ENTI (Entuzjastów Nowych Technologii Informatycznych), którego celem jest pogłębianie wiedzy i umiejętności z zakresu informatyki, projektowania i realizowania systemów informatycznych, jak również badania nowych rozwiązań programowo-sprzętowych powstających w oparciu o nowe technologie (grafika komputerowa, gry i multimedia, rozpoznawanie obrazów, detekcja ruchu, sztuczna inteligencja, aktywne i zautomatyzowane serwisy internetowe).